چه کسی E3 را برد؟
چه کسی E3 را برد؟
چند روزی می شود که کنفرانس ها و نمایشگاه E3 به اتمام رسیده اند و حالا ما ماندیم و آمار و ارقام. امسا
۲۰ بازی جذابی که در نمایشگاه E3 معرفی شد!
۲۰ بازی جذابی که در نمایشگاه E3 معرفی شد!
نمایشگاه E3 را باید محفلی برای عاشقان دنیای بازی دانست که هر ساله با معرفی جدیدترین بازی‌ها، طرفدارا
نگاهی اجمالی به نمایشگاه E3 2014
نگاهی اجمالی به نمایشگاه E3 2014
e3 به معنای نمایشگاه سرگرمی های دیجیتالی که بزرگترین مرکز گردهمایی ناشران گیم در دنیا می باشد . این
تعداد نمایش:

نمایشگاه بازی های رایانه ای(E3)

E3 یا نمایشگاه سرگرمی های دیجیتال، به طور قطع مهم ترین رخداد در زمینه بازی های ویدیویی است که هر ساله در تاریخ متغیری در نیمه اول ماه ژوئن برگزار می شود.

این نمایشگاه از سال ۱۹۹۵ شروع به کار کرد و کم کم و طی سالیان سال تبدیل به مجمعی بزرگ برای بازی سازها از سراسر جهان شد. پیش از اینکه E3 وجود خارجی داشته باشد، تنها ناشرین بزرگ مانند نینتندو یا سگا می توانستند در نمایشگاه های بزرگ برای خود هیاهویی به پا کنند و جماعتی را به غرفه های خود بکشانند. نمایشگاه گیم به آن صورت معنا نداشتند و مهم ترین مکان برای نمایش سخت افزار و بازی های جدید CES بود.

گذشت و گذشت تا اینکه دست روزگار و همت تلاش گران عرصه گیم باعث شد که نمایشگاه هایی چون E3 در آمریکا، گیمزکام در اروپا و توکیو گیم شو در مهد بازی های ویدیویی یعنی ژاپن پایه گذاری شوند و این صنعت نوظهور و پول ساز هر سال بیش از سال گذشته محبوبیت و مقبولیت بین مردم در سراسر جهان پیدا کند.

معمولا به نیمه دوم خرداد ماه که می رسیم، گیمرهای علاقمند دیگر قلب در قفس سینه شان جایگاهی ندارد. استرس کنفرانس ها را که کنار بگذاریم، خرداد با وجود E3 برای گیمرها هم همیشه پر حادثه بوده و هست. بازی های زیادی پیش از شروع رسمی کنفرانس ها معرفی می شوند که مبادا در گردباد بزرگ E3 گیر بیفتند و فراموش شوند.در هر صورت، اگر گیمر هستید که از دست دادن E3 به معنای از دست دادن یک سال کامل است.

 E3 یا Electronic Entertainment Expo نام مجمع سالانه فعالین عرصه گیم از سراسر جهان است که طی چندین سال گذشته در لس آنجلس آمریکا برگزار شده. اولین بار این نمایشگاه در سال ۱۹۹۵ و توسط دو سازمان برپا شد. قضیه از این قرار بود که شرکت ها از گرداندگان نمایشگاه CES تقاضای یک فضای خصوصی داشتند؛ فضایی که بتوان در آن بازی سازها و خبرنگاران را جمع کرد و از نقشه های راه و آینده صنعت صحبت کرد. اما این درخواست مورد قبول قرار نگرفت.

اما این باعث نشد که دنبال کنندگان این قضیه از خیر چنین نمایشگاهی بگذرند. بالافاصله بعد از این اتفاقات، و با همکاری شرکت های متقاضی برای برگزاری چنین رویدادی، E3 1995 معرفی شد و توسط بازی سازها و ناشرین بزرگ هم حمایت شد. برخلاف تفکر عمومی، اولین سال برپایی این نمایشگاه، با ۳۸ هزار بازدید کننده و ۷۰۰ هزار متر مربع مساحت یکی از شلوغ ترین و بزرگ ترین نمایشگاه های تاریخ گیم بود. اولین نمایشگاه در ۱۱ ماه می شروع شد و مانند هر سال دیگری، ۳ روز به طول انجامید.

 این نمایشگاه اولین بار در لس آنجلس برگزار شده و امسال هم چنین است اما در این بین، ۴ سال مکان برپایی متفاوت بود: سال های ۹۷ و ۹۸ در آتلانتا و ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در سانتا مونیکا.

در حالی که پس از شروع نسل هفتم و عرضه پلی استیشن ۳، اکس باکس ۳۶۰ و Wii همه چیز خوب به نظر می رسید، ESA، سازمان برگزار کننده این نمایشگاه اعلام کرد که قرار است سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، بسیار خلوت تر از سال های دیگر باشد. این چنین بود که کمتر از ۴۰ بازی ساز برای نمایش بازی های خود دعوت شدند و به ترتیب هر سال ۱۰ و ۵ هزار مخاطب به سمت سانتا مونیکا کشیده شد؛ آماری شرم آور و بی سابقه.

در زمان اوج، این نمایشگاه حداقل پذیرای ۵۰۰ شرکت بازی سازی بود، بیش از ۷۰ هزار بازدیدکننده داشت و ۵ هزار بازی در آن نمایش داده شده بود. آمار چندان دقیقی از سال های اخیر در دسترس نیست اما با وجود گسترش نفوذ بازی های موبایل و باز گذاشتن دست بازی سازهای مستقل، به نظر می رسد که رقم تعداد بازی های حاضر در نمایشگاه ها سر به فلک کشیده باشد.

 

نمایشگاه سرگرمی های دیجیتال

کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد.